Skip to content
Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size

Joomla

Home arrow Nieuws arrow Fotoshoot topmodellen
Fotoshoot topmodellen

carbon_banner.jpg
U mag het best weten;
we verkopen niet elke week een M5 Carbon High Racer. Als het dan gebeurt dat we op het zelfde moment twee van deze vederlichte topmodellen in de winkel hebben willen we dat toch graag even voor u vastleggen. Dus nog voor de ongeduldige eigenaren hun aanstaande kwamen ophalen hebben we deze sexy modellen middels een fotoshoot vereeuwigd.

Lees verder voor de feiten en de foto's.
 

De M5 "Carbon High Racer" staat voor:

  • Comfort en ergonomie
  • Lichtlopende grote race wielen, wrijvingsarme aandrijving
  • Minimale zithoogte (48 cm) in combinatie met maximaal overzicht
  • Stijfste frame bij het laagste gewicht, door gebruikmaking van de "Eindige Elementen Methode" (FEM -Method).
  • Behoud van comfort door de grote wieldiameter en de lange wielbasis (138 cm).
  • Kortst mogelijke stuurpenlengtes door uitgekiende geometrie: minder flex en minder gewicht.
carbon_poortwachters.jpg highracers_hed.jpg
highracers_hed2.jpg
highracers_duo.jpg highracers_boom.jpg highracers_lucht.jpg
highracers_ronald.jpg

highracers_ronald2.jpg

Finite Element Method

De Eindige Elementen Methode is vooraf gegaan om precies te bepalen in welke richting de carbonvezels moeten liggen en welke wanddikte er gehanteerd moet worden om tot een optimaal (gewicht versus stijfheid) product te komen. Tijdens de productie worden de weefselpakketten van de monocoque frames en monovoorvorken "opgeblazen" in gehard stalen mallen en op 190 graden Celcius "afgebakken".

Verdere technische details

  • Gewicht: va 7,5 kg
  • Trapashoogte: 74 cm
  • Afmontage: naar keuze
  • Ultralichte Alu 7075-T6 stuurbocht van slechts 45 gram.
  • Keuze uit drie verschillende stuurpenhoeken.
  • Vier verschillende carbon stoelsteunhoeken variërend van 17 tot 28 graden.
  • De  rechterachterpat van Alu 7075-T6, is verwisselbaar en verkrijgbaar in twee verschillende lengtes t.b.v. een vlakke- of bergcassette.
  • Onzichtbaar voor de kijker zijn de superveilige mannetje/vrouwtje alu verbindingen van o.a. trapasbus en kettingroldoorvoer.
  • Op de carbon telescoopbuis is een carbon nok voorzien voor verlichting.
  • Ook zijn op deze racer zelfs drie M5 inserts voorzien voor toepassing van een carbon achterspatbord!
  • Hoekiger framebuisprofiel voor een zo licht en stijf mogelijk frame. Bijkomend voordeel is dat de telescoopbuis nu vanzelf goed gericht staat, verdraaiing onmogelijk .
  • Aan de rechterzijde van de balhoofdbuis is een aluminium M5 insert aangebracht dat ervoor zorgt dat de teruglopende ketting over het voorwiel heen kan. Op zo'n manier is een onbelemmerde stuuruitslag mogelijk wat tijdens bochtige en steile beklimmingen onmisbaar is. Voor gebruik in vlak gebied zoals in Nederland kan uiteraard gekozen worden voor een rechtstreekse kettingterugloop wat weerstand en een kettingrol scheelt.
  • Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 26 inch voorwiel: 84 cm
  • Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 28 inch voorwiel: 89 cm
  • Bij keuze voor 26 inch voorwiel: mono carbon voorvork van 380 gram
  • Bij keuze voor 28 inch voorwiel: dubbele carbon voorvork

Carbon High Racer met Shimano 105 27 speed: € 3.675,00
Carbon High Racer met Shimano Ultegra 27 speed: € 3.925,00
Carbon High Racer met Shimano Dura Ace 27 speed: € 4.400,00

 
< Vorige   Volgende >